close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

16 צעירים פולנים, צאצאים למשפחות יהודיות מתקופת השואה, הגיעו אתמול לישראל

מערכת שורשט אלול, תשעג15/08/2013

הצעירים, שגילו לאחרונה את זהותם היהודית, הגיעו לסמינר למידה מיוחד בירושלים שמקיים עבורם ארגון "שבי ישראל"

תגיות:
משתתפי הסמינר אתמול בירושלים
צילום: באדיבות ארגון שבי ישראל
16 צעירים וצעירות מפולין, צאצאים למשפחות יהודיות שחיו בפולין בזמן השואה, הגיעו אתמול, יום ד', 14 באוגוסט 2013, לישראל, לסמינר למידה מיוחד שמקיים עבורם ארגון "שבי ישראל". מרבית המשתתפים, בגילאים 18-35, גדלו והתחנכו בפולין כקתולים ורק לאחרונה גילו את זהותם היהודית. הם באים מן הערים וורשה, קראקוב, לודז', קטוביץ' וגדנסק, ולחלקם זהו הביקור הראשון בישראל.

"יש צמא הולך וגבר בקרב צעירים בפולין בעלי שורשים יהודיים ללמוד מחדש על התרבות, המורשת והדת היהודית", מסר מיכאל פרוינד, יו"ר ארגון "שבי ישראל". "התופעה הזאת לא יכלה לקרות לפני 25 או 30 שנים,
אבל מאז נפילת הקומוניזם, מספר הולך וגובר של יהודים פולנים מבקש להעמיק את הקשר לעם היהודי ולמדינת ישראל ומחובתנו לסייע להם. הניסיון לשקם מחדש את החיים היהודים בפולין תוך חיזוק הקשר של הצעירים האלה לישראל הוא עבורנו אתגר היסטורי מרגש ומיוחד במינו".

לדברי פרוינד, משתתפי הסמינר מגיעים לישראל כדי להחיות מחדש את הקשר שלהם עם העם היהודי קרוב מאוד לפתיחת השנה העברית החדשה. "הם מייצגים את העתיד של יהדות פולין, שלמרות שנים של דיכוי, סבל ורדיפה, מתחילה עכשיו להרים ראש ולצמוח מחדש, וזו אולי הנקמה המתוקה ביותר על מה שהנאצים עוללו ליהודי פולין לפני כ-70 שנה", ציין.

תכנית הסמינר המיוחדת, שעוצבה ע"י צוות השליחים והרבנים דוברי הפולנית של ארגון שבי ישראל, מיועדת לסייע למשתתפים ללמוד ולהעמיק את ההבנה שלהם על המורשת היהודית ותולדות מדינת ישראל. היא כוללת מגוון של נושאים ביניהם מצוות שבת, חגי ומועדי תשרי, הלכות כשרות ופרשות השבוע. מדי יום גם ינתן להם שיעור בעברית. במסגרת הסמינר, המשתתפים גם יזכו לטייל ברחבי מדינת ישראל ולבקר באתריה המרכזיים כגון: מצדה, ים המלח, כנרת, צפת, העיר העתיקה בירושלים ומנהרות הכותל.

כיום רשומים בפולין כ-4,000 יהודים, אולם ההערכות הן שעשרות אלפים מסתירים עד היום את זהותם האמיתית, או שפשוט אינם מודעים לה. בשנים האחרונות מתרחש בפולין תהליך מופלא שבמסגרתו יהודים רבים, אשר הבורות והאנטישמיות הקיצונית שבה נתקלו לאחר השואה גרמה לרבים מהם לאבד כל קשר ליהדות ואף להתנצר, חוזרים אט-אט ליהדותם. חלקם הסתירו את יהדותם מהשלטון הקומוניסטי וכעת מרגישים חופשיים לקבל בחזרה את זהות משפחתם האבודה. תופעה אחרת, קשורה לצעירים יהודיים אשר אומצו על ידי משפחות ומוסדות קתוליים בזמן השואה. להם, לא סופר דבר על שורשיהם וזהותם היהודית, ורק בשנים האחרונות היא הולכת ונחשפת בפניהם בדרכים מופלאות.

על ארגון "שבי ישראל" - ארגון ללא מטרות רווח, אשר הוקם ע"י מיכאל פרוינד, עולה מארה"ב, הפועל לחיזוק הקשרים עם צאצאי יהודים במקומות שונים בעולם. בין הקהילות עמן נמצא הארגון בקשר: "בני האנוסים" בספרד, פורטוגל ודרום אמריקה, ה"יהודים הסובוטניקים" שברוסיה, קהילת יהודי קייפנג שבסין, "היהודים הנסתרים" בפולין, "בני המנשה" בהודו ועוד. ל"שבי ישראל" שני שליחים קבועים בפולין, בקרקוב ובקטוביץ', אשר מכהנים במקביל גם כרבני העיר. מידע נוסף על הארגון באתר: www.shavei.org
הוסף תגובה
משתתפי הסמינר אתמול בירושלים
צילום: באדיבות ארגון שבי ישראל
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה